Van valakinél egy olló? Világszinten is egyedülálló áruházat adott át az IKEA Soroksáron
A fejünk felett suhanó robotok, az eladótéren belül kialakított kasszák és rengeteg ember. Megnéztük, milyen a jövő bútoráruháza.
A fejünk felett suhanó robotok, az eladótéren belül kialakított kasszák és rengeteg ember. Megnéztük, milyen a jövő bútoráruháza.
Az elmúlt években robbanásszerű növekedés történt az e-kereskedelmi piacon, a szektor hihetetlen sebességgel és dinamikusan fejlődött, amire a pandémia csak még jobban ráerősített. Ki van könnyebb helyzetben: aki most lép be, vagy aki már évek óta jelen van? Milyen követelményeknek kell megfelelnie egy piacvezető webshopnak, és hogyan tudja támogatni, sőt növelni a kapacitásait egy fulfillment logisztikai szolgáltató? Mikor érkezhet el a csúcspont és milyen prognózissal számolnak a szereplők az idei évben? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Csereklei Zoltánnal, a Pelenka.hu alapítójával, és Táncsics Andrással, a Boxy Zrt. vezérigazgatójával.
Az elmúlt években komolyan felpörgött a hazai e-kereskedelem, a sikerhez azonban biztos logisztikai háttér nélkül kicsi az esély.
Az elmúlt években jelentősen átalakult az online kereskedelem, ezért aki mostanában szeretne beszállni, annak nem árt tisztában lennie pár fontos tudnivalóval.
A pandémia sok vállalkozás számára a véget jelentette, míg mások szinte kilőttek a mezőnyből. A magyarázat minden bizonnyal a rugalmasságban és a bátorságban rejlik, hiszen a gombamód szaporodó webshopok alig egy év alatt 45 százalékos növekedést értek el. A piaci változásokról Táncsics Andrással, az innovatív logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Boxy Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Hazánkban – a GKID két éves piaci körképe szerint – körülbelül 15 000 vállalkozás forgalmazza a termékeit vagy szolgáltatásait online. Míg korábban markánsan érezhető volt a magyarok tartózkodása a netes vásárlással kapcsolatban, az elmúlt két évben alaposan megváltozott ez a terület. Bár a koronavírus-járványról sokan tartják, hogy fenekestül forgatta fel a világot, az online kereskedelem terén sok esetben már eleve meglévő folyamatokat gyorsított fel. Mi történt a hazai piaccal és hogyan változtak meg felhasználói szokásaink az elmúlt két évben?
Bár még nem vagyunk túl a járványon, az utóhatásait már minden területen érezzük. Így van ez az e-kereskedelem szegmensében is: a fizikai boltok bezárásával az online térre való átállás olyan gyors volt, hogy az online kereskedelem növekedése messze túlmutat minden eddigi előrejelzésen. Hely azonban maradt azoknak is, akik most kezdenének új, online vállalkozásba, ezért Kemény Zoltánt, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatóját kérdeztük arról, hogy lehetünk akár holnap mi is sikeres webshoptulajdonosok munkaerő, adminisztrációs és logisztikai problémák nélkül.